Brev:
Hvor meget skal min dreng drikke ved siden af amningerne?
13. juli 2010
Alder:
7 mdr.
Hvor meget skal min dreng drikke ved siden af amningerne?
Hej Helen
Hvordan bør en døgnrytme se ud for min dreng på syv en halv måned.
Han vejer 10 kilo og trives ganske fint. Jeg ammer dog stadig ca 6 gange i døgnet, hvilket jeg syntes er temmeligt meget. Tidlig morgen, formiddag, eftermiddag, sen eftermiddag, tidlig aften og sen aften. Hvordan og hvilken amning bør jeg udtrappe?
Han spiser 4 skemåltider dgl. hvor meget vamd bør han drikke dagligt ved siden af amningerne? jeg giver ham vand til hvert måltid, men tror kun han drikker 50 ml hver gang er det nok?.
Er det i øvrigt rigtigt at der ikke er behov for amning eller flaske efter de 9 måneder? Hvis de altså kan få dækket deres behov ved sødmælk og andre mælkeprodukter?
På forhånd tak og god sommer.